FAQ
frequently asked questions
ご購入方法
How do I purchase a print?
When you see a print which you would like to purchase, click on the image on the website. This will bring you to a page containing more details about the print. On this page, click on the box labelled “Purchase Inquiry”. This will open an email dialogue form which will allow you to send your purchase request to CWAJ. Please enter your name (either Romaji or Kanji accepted), email address, country to which you wish the print delivered, and any message to confirm your request. Our volunteers will reply to you within 48 hours; please contact us at cwaj.gallery@gmail.com if you do not receive a reply.
Please note that payment is accepted via:
- secure credit card payment via SQUARE
- PayPal
- bank transfer (ginko-furikomi for domestic customers, or international wire transfer for overseas customers )
What is the shipping policy?
All prints purchased by domestic customers will be shipped from CWAJ or directly from the artists after the close of the the CWAJ Print Show, with shipping fees charged upon delivery (chaku-barai). Thus, if you order prints from multiple artists, separate shipping fees will be due.
Where possible, CWAJ ships via Japan Post EMS service, with fees charged according to the estimated shipping weight (based on the size of the largest print in your purchase); if EMS shipping is not available to your location, we will quote charges from the lowest-cost available shipper. Domestic shipping fees may also be charged for prints which CWAJ does not have on hand. Additionally, there may be a ¥2,800 Japanese customs inspection fee levied on packages valued at over ¥200,000.
All shipping charges will be quoted in your purchase invoice, with no additional charges or refunds if actual fees differ from the invoiced amount.
What is the return policy?
All sales are final. If a print is received damaged, we will ask the artist to replace the print. If replacement of the damaged print is not possible, we will refund your purchase price excluding shipping fees. Please note that all requests for replacement will require submission of a photo of the damage to the print.
作品はどのように購入すれば良いですか?
ご希望作品の画像をクリックすると作品の詳細がご覧になれます。次に「購入に関するお問い合わせ」をクリックするとE-Mailの画面に進みます。そちらにお名前 (ローマ字や漢字)、Eメールアドレス、発送先 (国名)、お問い合わせ内容を明記してCWAJに送信していただきますと申し込みの完了になります。担当者が2日以内にお返事をいたします。こちらからの返信が届かない場合は cwaj.gallery@gmail.com までご連絡ください。
お支払い方法: 銀行振り込み、スクエアによるクレジットカード払い、またはペイパル決済(お客様ご自身の口座からお願いします)。 なお、スクエアでの決済や海外送金をご希望の場合は担当者にお問い合わせください。
配送に関する規定はありますか?
ご購入作品は、開催期間終了後にCWAJより、あるいはそれぞれの作家からお客様の元に着払いで送付されます。もし複数の作家の作品をご購入された場合、恐縮ですが、それぞれ着払いでお受け取りになることになります。
EMSでの発送が不可能な国へは、なるべく少額な送料を念頭に他の発送手段を取らせていただきます。
複数ご購入の場合、最大サイズを基準に概算料金をご請求させていただきますが、ご購入作品で作家からCWAJへの国内送料も発生する場合は、その送料もご負担いただきます。実際の発送に際し、過不足料金が発生した場合でも追加料金をお願いすることはありません。また、差額分のご返金もいたしかねますので、ご了承ください。
なお、20万円を超える作品については2800円程度の関税が掛かりますので合わせてご了承ください。
返品に関する規定はありますか?
申し訳ございませんが、ご返品はご容赦願います。お手元に届いた作品が万が一破損しておりました場合に限り、作家より同じ作品をご用意させていただきます。お写真を添付のうえご連絡いただければ幸いでございます。また、お送りする作品がご用意できない場合は、作品代金をご返金させていただきます。